SME

Na nové japonské autá môžete čakať do jesene

Dva mesiace po cunami v Japonsku avizujú predajcovia značiek Suzuki či Honda, že sa čakacie lehoty na autá predĺžia až na pol roka.

Zákazníci, ktorí obľubujú autá zo zemetrasením poškodeného Japonska, môžu byť sklamaní. Na niektoré modely si totiž počkajú dlhšie než obvykle.Zákazníci, ktorí obľubujú autá zo zemetrasením poškodeného Japonska, môžu byť sklamaní. Na niektoré modely si totiž počkajú dlhšie než obvykle. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Presne pred dvoma mesiacmi stačilo len pár sekúnd a ničivá vlna cunami ochromila japonskú ekonomiku. O niečo neskôr zasiahla aj slovenských importérov japonských áut.

Tí už avizujú, že si na vybrané modely budú musieť záujemcovia o kúpu u nás počkať aj niekoľko mesiacov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zásoby sa míňajú

„Na niektoré varianty modelov si klienti počkajú až do jesennej dodávky,“ povedal PR manažér Honda Slovensko Ľubomír Konečný.

V tridsaťkilometrovom okruhu poškodenej japonskej elektrárne Fukušima sa nachádza niekoľko dodávateľov komponentov značky Honda. Tie museli pre výpadky elektriny zastaviť výrobu.

SkryťVypnúť reklamu

„Mali sme s nimi problémy hlavne v apríli a v máji,“ vraví Konečný. Automobilka musela hľadať riešenie v nepoškodených častiach Japonska, ktoré by ich rýchlo nahradili.

Hoci mala Honda v Európe skladové zásoby na tri mesiace, pomaly sa už míňajú. Zákazníci, ktorí chcú auto tejto značky, v niektorých variantoch na svoj model môžu čakať aj niekoľko mesiacov.

„Ak chcete hybridnú Hondu Jazz, počkáte si na ňu aj rok,“ potvrdil nám predajca v Bratislave. Dodal, že priemerná čakacia lehota na auto značky Honda je štyri mesiace. „Je to však ešte normálne, horšie to bolo pred pár týždňami,“ priznal.

Okamžite si z predajne neodveziete auto, ak preferujete značku Mitsubishi. „To, čo objednám teraz, príde o pol roka. Dodacie lehoty sú dlhé,“ hovorí predajca automobilky Ján Krutý z Trnavy.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu PR manažérka značky Zuzana Kubíková tvrdí, že dodávky najpredávanejších modelov Mitsubishi na slovenskom trhu prebiehajú podľa plánu.

Automobilka Suzuki mala ešte pred mesiacom vážne problémy so subdodávateľmi komponentov. Dnes tvrdí, že najhoršie časy sú preč. „Situácia sa normalizuje a výpadky už nie sú také citeľné,“ povedal Andrej Ilavský zo Suzuki.

Podľa predajcov v Bratislave sa čaká hlavne na tie modely áut Suzuki, ktoré sa vyrábajú v Japonsku. „V prípade modelov Grand Vitara, Jimny a Kirashi sa čakacie limity pohybujú do štyroch mesiacov,“ vraví jeden z predajcov.

Keďže sú u nás v predaji aj Suzuki vyrábané v Európe, priamy dopad japonskej tragédie klienti fandiaci tejto značke tak výrazne nepocítia.

Ak sa rozhodnete pre Toyotu Auris v červenej metalíze, podľa predajcu si v Bratislave na ňu počkáte asi tri mesiace. Predajca však tvrdí, že je to bežná čakacia lehota.

SkryťVypnúť reklamu

Naša výroba to necíti

Previazanosť na japonských dodávateľov rezonovala aj u výrobcov áut u nás, ale tvrdia, že problémy necítia.

„Na úrovni koncernu bola zriadená skupina, tá riadi siete dodávok. Dopadom nešťastia sme sa vyhli,“ povedal hovorca Volkswagenu Vladimír Machalík. Automobilka dováža z Japonska cúvacie kamery pre Porsche a Touareg.

Výpadky japonskej výroby nenarušili podľa Dušana Dvořáka z Kia Slovensko ani produkciu pri Žiline. Počkáte si len na model Hyundai ix35.

„Súvisí to s presunom výroby zo Žiliny do českých Nošovíc,“ povedala PR manažérka Hyundai Marcela Divičanová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (29. 3. 2024)
USD 1.081
AUD 1.661
CZK 25.305
JPY 163.450
CAD 1.467
GBP 0.855
HUF 395.260
PLN 4.312
CHF 0.977
SEK 11.525

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 096
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 905
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 246
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 057
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 826
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 793
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 073
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 899
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 259
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 073
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 899
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 259
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu