BRATISLAVA. V porovnaní s vlaňajšími tržbami na úrovni 1,6 mld. USD by tak malo ísť o dvojnásobný nárast.
Nie všetky typy mobilnej reklamy však budú pre zadávateľov rovnako zaujímavé. Vyhľadávanie a mapy by mali podľa firmy Gartner generovať najvyššie tržby, zatiaľ čo najrýchlejší rast v nasledujúcich štyroch rokoch zaznamená video a audio reklama. V roku 2015 by sa tak tržby z mobilnej reklamy mali vyšplhať až na 20,6 mld. USD.
"Mobilná reklama je dnes z pohľadu brandingu, zadávateľov reklamy a vydavateľov vnímaná ako veľká príležitosť osloviť spotrebiteľov cielene a v závislosti na kontexte. Podiel mobilnej reklamy na celkovom reklamnom rozpočte sa preto bude dramaticky zvyšovať, z minuloročných 0,5 % na viac ako 4 % v roku 2015," uviedla analytička spoločnosti Gartner Stephanie Baghdassarian.
Podľa analytika Andrewa Franka sa s rozmachom smartfónov a tabletov zväčšuje aj okruh príjemcov pre mobilnú reklamu a zároveň je jednoduchšie ju adresne zacieliť.
V nasledujúcich štyroch rokoch by mali tržby z mobilnej reklamy najvýraznejšie rásť v severnej Amerike a západnej Európe. V roku 2015 by mal podiel regiónu severnej Ameriky na celosvetových tržbách predstavovať 28 % a podiel západnej Európy by mal byť 25 %.
Lídrom však naďalej zostane región Ázie, Pacifiku a Japonska. Ten by mal v tomto roku zaznamenať 49,2-percentný podiel na celosvetových tržbách za mobilnú reklamu. V roku 2015 by to malo byť 33,6 %.