BRATISLAVA. Zákazku v predpokladanej hodnote 2,1 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty chce pošta uzavrieť ako rámcovú dohodu na obdobie 36 mesiacov. Ako vyplýva z elektronického vestníka úradu pre verejné obstarávanie, pri výbere dodávateľa chce firma použiť elektronickú aukciu, pričom o víťazovi bude rozhodovať viacero kritérií.
Najdôležitejším bude cena práce za jednu servisnú hodinu nasledovaný paušálnym mesačným poplatkom za jeden server, zahŕňajúci všetky pozáručné opravy v danom mesiaci s garantovanou dobou opravy do 5 pracovných dní od doručenia požiadavky. Ďalšími kritériami sú maximálna cena dopravy na jeden servisný prípad, cena dopravy na 1 kilometer vzdialenosti a zľava z ceny náhradných dielov.
Predmetom zákazky je zabezpečenie pozáručného servisu zariadení výpočtovej techniky vrátane diagnostiky, lokalizácie a odstránenia porúch zariadení po skončení záručnej doby, alebo sa na ne nevzťahuje záruka výrobcu alebo dodávateľa. Víťaz verejného obstarávania musí taktiež zabezpečiť obnovu konfigurácie zariadení po poruche ako aj poskytnúť technické poradenstvom a nahradiť opotrebované súčiastky.
Slovenská pošta, a.s. vznikla ako štátny podnik 1. januára 1993. Na akciovú spoločnosť sa pretransformovala v októbri 2004, eviduje základné imanie 214,3 mil. eur. Jej 100-percentným vlastníkom je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Slovenská pošta zabezpečuje zo zákona takzvanú univerzálnu službu, čo znamená, že je povinná doručovať zásielky do všetkých sídiel minimálne jedenkrát denne a za primeranú cenu.