BRATISLAVA. Maloobchodní predajcovia si vyberajú nákupné centrá pre svoje prevádzky hlavne podľa lokality. Dokazuje to prieskum spokojnosti nájomníkov skupiny Inter Ikea Centre Group (IICG), ktorá stavia a spravuje nákupné centrá v Európe a Číne.
Druhým najdôležitejším faktorom, ktorý ovplyvňuje rozhodnutia obchodníkov, je atraktivita mixu nájomníkov v danom obchodnom centre. Na treťom mieste je jeho orientácia na zákazníka a na štvrtom mieste všeobecné povedomie o značke daného shopping centra. Ako piate najsilnejšie lákadlo pre potenciálnych nájomníkov obchodných prevádzok sa ukázala silná pozícia obchodného strediska na trhu.
"Z výsledkov prieskumu vyplýva, že nájomníci oceňujú najmä flexibilitu, pravidelnú komunikáciu s manažmentom centier a prehľadnú fakturáciu," uvádza v newsletteri skupina IICG, do ktorej patria aj spoločnosti Inter Ikea Centre Česká republika a Inter Ikea Centre Slovensko. Tie v Prahe, Ostrave, Brne a Bratislave prevádzkujú obchodné centrá Avion Shopping Park.