BRATISLAVA. Ako ďalej vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov spoločnosti TNS Slovakia, najväčší podiel mali televízie. Tie zaznamenali nárast reklamných výdavkov o 15 %. Naopak, rádiá, printy ako aj outdoor zaznamenali výraznejší pokles.
Televízie predali v prvej polovici tohto roka o 7 % reklamného priestoru a o 130 hodín reklamy viac. Printové médiá predali o 2 800 inzertných strán menej, čo reprezentuje pokles o 10 %. Rádiá predali rovnaký objem reklamného času ako v predchádzajúcom prvom polroku.
Zadávatelia investovali v prvom polroku najviac do komunikácie produktov zo segmentu osobných automobilov, a to 28,5 mil. eur. V rámci GSM paušálnych a predplatených služieb to bolo dokopy 16,3 mil. eur. Na podporu úverov dali zadávatelia 12,3 mil. eur.
Najväčším zadávateľom reklamy bol Slovak Telekom so sumou 16,7 mil. eur. V prvej desiatke najväčších zadávateľov sú všetci traja mobilní operátori, pričom na druhom mieste so sumou 14,1 mil. eur je Orange a na šiestom so sumou 6,6 mil. eur Telefónica. Okrem nich to boli firmy Henkel, Unilever, Slovenská sporiteľňa, L'Oreal, automobilka Škoda, Nestlé a Tatra banka.