BERLÍN.
Podľa spolkového štatistického úradu sa tržby nemeckých obchodov po očistení od sezónnych vplyvov a inflácie v júni zvýšili o 6,3 % oproti máju, keď naopak klesli o 2,5 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, pritom očakávali miernejší rast júnových tržieb, a to o v priemere 1,7 %.
V medziročnom porovnaní sa objem predaja v nemeckých obchodoch v júni 2011 znížil o 1 %.
Nemecko, ktoré je najväčšou ekonomikou v Európe, odoláva dlhovej kríze v eurozóne. Firmy v krajine najímajú nových ľudí, aby stíhali pokryť stúpajúci dopyt v zahraničí. Vyššia zamestnanosť je zase motorom rastu spotrebiteľských výdavkov, a tým aj ekonomiky.
Podľa Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) v predchádzajúcej dekáde, do roku 2010, sa spotrebiteľské výdavky podieľali 57 % na celkovom výkone nemeckej ekonomiky.
Nemecká centrálna banka Bundesbank v júni zvýšila svoj odhad rastu hospodárstva v tomto roku na 3,1 % z pôvodne očakávaných 2,5 % a ako dôvod uviedla práve silný domáci dopyt.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.