PARÍŽ. Najväčšia európska maloobchodná sieť Carrefour má nečakanú čistú stratu za 1. polrok vo výške 249 miliónov eur. Dodala, že za celý rok 2011 očakáva pokles prevádzkového zisku zhruba o 15 %.
Dôvodom straty sú najmä jednorazové náklady vo výške 884 miliónov eur spojené v najväčšej miere s odpisom hodnoty talianskych aktív Carrefouru.
Čistá strata francúzskeho maloobchodného reťazca dosiahla za prvých 6 mesiacov 249 miliónov eur, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka zaznamenala firma zisk 97 miliónov eur.
Spoločnosť s vyše 9500 obchodmi v 32 krajinách sveta dnes zároveň oznámila, že celoročný prevádzkový zisk klesne približne o 15 %, zatiaľ čo ešte v marci plánovala jeho zvýšenie.
Príčinou je najnovšie znižovanie cien, ku ktorému spoločnosť pristúpila, aby zastavila pokles podielu na trhu. Analytici oslovení agentúrou Bloomberg predpokladajú pokles zisku zhruba o 11 %.
Prevádzkový zisk spoločnosti sa v 1. polroku medziročne znížil o 22 % na 772 miliónov eur.
Firme sa nedarí najmä na domácom trhu, kde prevádzkový zisk klesol o 40 %. Domovská krajina sa pritom na tržbách Carrefouru podieľa vyše 40 %.
Carrefour ešte minulý mesiac priznal, že urobil chybu, keď pôvodne zvýšil ceny a nečakal na kroky najväčších rivalov ako Auchan a E. Leclerc, ktorí však nakoniec rozhodnutie Carrefouru nenasledovali. V iných krajinách Európy klesol zisk o 33 %, no v Latinskej Amerike vzrástol o 27 % a Ázii o 11 %.
Informovali o tom agentúry Reuters, AP a Bloomberg.