SOUL. Automobilka Hyundai Motor predpokladá, že v tomto roku prekoná svoj plán globálneho predaja, keďže dlhová kríza v Európe a globálna ekonomická neistota vytvárajú príležitosť pre lacné vozidlá juhokórejského výrobcu.
Hyundai očakáva, že v tomto roku globálne predá 4 mil. áut, hoci pôvodne plánoval predať 3,9 mil. automobilov. William Y.W. Lee, ktorý je šéfom divízie zahraničného predaja, vo štvrtok v rozhovore pre agentúru Reuters povedal, že v budúcom roku chce podnik predaj v Európe zvýšiť o 20 % na 480 tis. áut.
Hyundai smeruje k tomu, že v tomto roku na európskom trhu posilní svoj predaj o približne 10 % na 400 tis. áut po tom, ako vlani predaj v Európe zväčšil o 7,4 %. Podnik plánuje dosiahnuť plnú výrobnú kapacitu svojho českého závodu na úrovni 300 tis. áut ročne do jesene tohto roka. Vlani v ČR firma vyrobila 200 135 vozidiel. Trhový podiel podniku v Európe bol vlani iba 2,6 %, pričom v USA to bolo 4,6 %, v Číne 6,3 % a v Indii 19,7 %.
Na Slovensku pôsobí Kia, sesterská firma podniku Hyundai, a to prostredníctvom Kia Motors Slovakia, ktorá je prvým výrobným závodom spoločnosti Kia Motors Corporation v Európe. Závod bol vybudovaný v rokoch 2004 až 2006. Výroba automobilov a motorov pre osobné automobily začala v decembri 2006.
Kia na Slovensku v súčasnosti vyrába automobil Kia cee’d v troch karosárskych úpravách, ako aj športovo úžitkové modely Kia Sportage a Hyundai ix35. Na Slovensku vyrába aj Hyundai Mobis, ktorý je hlavným dodávateľom dielcov pre automobilku Kia.