BRATISLAVA. Medzi traťami, ktoré štát zmodernizuje, je aj časť koľají medzi Bratislavou a Komárnom. Na nich bude pritom od marca budúceho roku ľudí prevážať súkromná spoločnosť RegioJet namiesto štátneho dopravcu ZSSK.
Dlho zanedbávaná trať
„Modernizácia sa rozhodne nerobí pre RegioJet. Hlavným argumentom je významné rozšírenie osobnej, ale aj nákladnej dopravy na trati a z toho vyplývajúca potreba zabezpečiť dostatočnú priepustnosť dlhodobo zanedbávanej trate,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.
Modernizácia trate nesúvisí so zmluvou so súkromníkom ani podľa RegioJetu. „Aj keby neprebehla výluka či úprava trate, sme schopní vlaky na trati prevádzkovať tak, ako sme sa zaviazali v zmluve s rezortom dopravy,“ povedal za firmu Aleš Ondrůj.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré sú správcom koľajníc, už začiatok rekonštrukcie na úseku Podunajské Biskupice – Dunajská Streda odštartovali.
„ŽSR sa rozhodli pristúpiť k rozsiahlej rekonštrukcii preto, že význam tejto trate v posledných rokoch rastie - tak v osobnej, ako aj v nákladnej železničnej doprave,“ uviedla firma.
Výdavky budú nižšie?
Exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer) však spája rekonštrukciu železničnej trate v dĺžke 35 kilometrov za takmer 11 miliónov eur práve s vytvorením podmienok pre nového dopravcu.
„Vypracovaná projektová dokumentácia sa podrobila skúmaniu zo strany ministerstva dopravy so záverom, že nie všetky vysúťažené práce sa budú aj realizovať. Preto predpokladáme, že celkové výdavky štátu sa tým ďalej znížia,“ povedal Krajčovič.