LONDÝN. Na tieto zmeny, ktorých cieľom je prilákať väčší počet stále úspornejšie sa správajúcich zákazníkov a zvýšiť podiel na trhu, vynaloží viac než 500 miliónov libier (572,57 milióna eur).
Tretí najväčší maloobchodný reťazec na svete zníži od pondelka (26.9.) cenu viac než 3000 základných produktov, medzi nimi mlieka a mliečnych výrobkov, pekárenských produktov, zeleniny a ovocia. Z tohto počtu chce väčšinu investície smerovať do približne 1000 produktov vlastnej značky.
Obmedzí však aj rozsah kampaní známych ako multibuy promotions, pod ktoré patria napríklad možnosť kúpy výrobku s ďalším zdarma, prípadne kúpy troch produktov so štvrtým zdarma.
Krok britskej spoločnosti je reakciou na pretrvávajúci pokles spotrebiteľských výdavkov v krajine, kde sa zákazníci snažia nakupovať čo najlacnejšie po tom, ako im kríza, úsporné opatrenia a inflácia zredukovali disponibilné príjmy.
Navyše v úsilí ušetriť mnohí začali potraviny nakupovať v zahraničných diskontných reťazcoch Lidl a Aldi. Analytici očakávajú, že krok najsilnejšieho britského reťazca najviac zasiahne konkurenčnú spoločnosť J Sainsbury, ktorá má menšie možnosti stlačiť ceny produktov než napríklad Asda alebo Wm Morrison.
Informovala o tom agentúra Reuters.