BRATISLAVA.
"Oproti minulému roku sa objavuje viac ľudí, ktorí už nakupovanie v zahraničí nepovažujú za tak výhodné, aby im to vynahradilo čas a zvýšené náklady spojené s cestovaním.“ uvádza konateľ nákupného spoločenstva Lyoness Slovakia Milan Šago.
Na otázku, či by vycestovali za nákupmi, odpovedalo v prieskume kladne iba 66 respondentov zo 175 opýtaných, čo predstavuje necelých 38 %. Najčastejším dôvodom tejto odpovede sú podľa spoločnosti stúpajúce náklady na cestovanie. Z tohto dôvodu obmedzuje svoje nákupy 46 % opýtaných, pričom klesajúcu výhodnosť nákupov v zahraničí vníma 33 % opýtaných. Ďalším z dôvodov je aj časová náročnosť takéhoto nakupovania, ktorá nevyhovuje 28 percentám opýtaných. Zhruba 12 % opýtaných uprednostňuje menšie nenárazové nákupy. "Hroziace pokračovanie krízy z roku 2009 núti ľudí dávať si väčší pozor na svoje peniaze a nakupovať najmä nevyhnutné veci," uvádza spoločnosť Lyoness.
V budúcnosti sa nákupy v zahraničí pre Slovákov podľa spoločnosti môžu ešte predražiť. "Zlá ekonomická situácia zasiahla aj našich susedov. Tí nie sú imúnni voči zlému vývoju svetovej ekonomiky, na čo reagujú prijímaním rôznych opatrení. Napríklad pripravované zvýšenie DPH v Maďarsku z 25 % na 27 % spôsobí zvyšovanie cien takmer všetkých tovarov," uvádza Lyoness.
Lyoness Slovakia, s.r.o. vznikla na Slovensku ako dcérska spoločnosť Lyoness Europe AG pred ôsmimi rokmi. Nákupné spoločenstvo poskytuje členom peniaze späť z každého nákupu, ktoré dostávajú na svoj účet. V súčasnosti má Lyoness na Slovensko viac ako 240 000 členov.