BRATISLAVA. Od decembra už nebudú po slovenských koľajniciach jazdiť vlaky s názvami ako Gorenje, Impuls leasing či Obchodné centrum Mirage.
Železničná spoločnosť Slovensko sa rozhodla ukončiť projekt, v rámci ktorého si mohli firmy ako druh reklamy zaplatiť, aby sa vlak volal podľa spoločnosti alebo jej produktu.
Ako sa zmenia názvy
R 603 Obchodné centrum Mirage sa zmení na Čingov. R 605 Mall.sk sa mení na Dargov. R 607 Impuls Leasing sa zmení na Liptov. R 608 Kúpele Lúčky sa bude volať Spišan. R 609 Aspirin sa zmení na Spišan. IC 511 Gorenje sa bude volať Rysy. Rýchlik Aupark bude mať toto meno do decembra 2012.
Zdroj: ZSSK, rýchliky a IC
„Vlaky, ktorým sa končí zmluva, prejdú od nového cestovného poriadku na pôvodný názov. Ide o šesť párov rýchlikov a jeden pár InterCity vlaku,“ povedal hovorca ZSSK Alexander Buzinkay.
Dôvodom skončenia projektu tiež to, že nevyniesol predpokladaných 170tisíc eur, ale iba niekoľko desiatok tisíc.
„Jedným smerom sa ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov,“ doplnil hovorca Buzinkay.
Firmy si reklamu cez vlaky pochvaľujú. Gorenje si jej úspech testovalo cez prieskum a ten preukázal, že povedomie o značke sa posilnilo. „Hlavne to platí pre značku Mora, ktorú slabšie vnímala najmä mladšia generácia,“ povedali nám v spoločnosti.
Zmluvy sa podľa Buzinkaya ukončujú jednoducho tak, že sa skončí čas, na ktorú boli uzatvorené. Žiadne sankcie by tak železniciam za vypovedania zmlúv hroziť nemali. Jazdiť zostane ešte vlak s názvom Aupark, pretože tomu sa končí zmluva až koncom budúceho roka.
Takáto reklama pomáha rozširovať povedomie o značke do regiónov, zhodnotila hovorkyňa Auparku Mária Jurítková.
Odborník na marketing Marian Timoracký upozornil, že takáto reklama mohla fungovať aj cez plagáty.