TOKIO. Producenti zároveň opätovne vyzvali na kroky v záujme oslabenia jenu a na zníženie daní pre vlastníkov áut, aby sa pomohlo odvetviu.
Združenie v utorok uviedlo, že za celý rok 2011 predpokladá predaj v objeme 4 250 200 áut, čo by bol pokles o 14,2 %. "Ide približne o úroveň z obdobia pred 35 rokmi, keď som v roku 1976 začal pracovať v Nissan Motor," povedal šéf združenia Tošijuki Šiga.
Ak však JAMA porovnáva účtovné roky, ktoré sa v Japonsku končia v závere marca, medziročný pokles predaja v tomto fiškálnom roku podľa jej odhadu bude na úrovni 3,3 %. Od začiatku apríla 2011 do konca marca 2012 predpokladá predaj 4 450 300 automobilov.
Predaj áut v Japonsku klesá už niekoľko rokov v dôsledku urbanizácie, zmenšujúcej sa populácie a klesajúceho záujmu mladých ľudí o vlastníctvo auta. Výrobcovia motorových vozidiel však tvrdia, že problémom je aj vysoké daňové zaťaženie v krajine v porovnaní so zvyškom sveta.