SEATTLE. Stroj sa dnes krátko po svitaní miestneho času odlepil zo štartovacej dráhy v Paine Field, severne od Seattlu a zamieril do Japonska.
Vývoj supermoderného lietadla s nižšou spotrebou paliva sa predĺžil o niekoľko rokov a úmerne tomu stúpli aj náklady na jeho výrobu. Dôvodom boli problémy s početnými dodávateľmi nových pokrokových komponentov.
Dreamliner je totiž z veľkej časti vyrobený z kompozitných plastov, čo znižuje jeho hmotnosť aj spotrebu paliva. Cestujúcich zase poteší, že Dreamliner má väčšie okná aj priestor pre batožinu, že je predovšetkým oveľa tichší. Podľa odborníkov dnešným dňom spolu s novým lietadlom odštartovala aj revolúcia v tomto type dopravy.
Japonské aerolínie All Nippon Airways nasadia Dreamliner do komerčnej prevádzky 26. októbra.
Pred Boeingom teraz stojí ďalšia náročná úloha - musí zrýchliť výrobu, aby uspokojil zákazníkov, ktorí si tento stroj objednali už pred rokmi. Podľa údajov na internetovej stránke Boeingu, koncern má zaevidované objednávky už na 821 strojov.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.