WASHINGTON. Oznámila to dnes americká Federálna komisia pre obchod (FTC), ktorá firmu vyšetrovala.
Tá dodala, že peniaze pôjdu na odškodnenie zákazníkov. Spoločnosť, ktorej vlastníkom je nemecký športový gigant Adidas, okrem toho nesmie v reklame uvádzať žiadne posilňujúce schopnosti svojej obuvi, ak nie sú vedecky podložené.
Podľa FTC Reebok zavádzal zákazníkov, keď v reklamách tvrdil, že športová obuv EasyTone a RunTone "posilňuje svaly na nohách a zadku viac než klasická obuv". S tým FTC nesúhlasí a reklamu považuje za zavádzajúcu.
Materská firma Adidas v reakcii však dodala, že aj keď sa Reebok rozhodol pre dohodu s FTC, neznamená to, že s jej vyjadreniami firmy súhlasia.
"Aby sa vyhol dlhotrvajúcemu súdnemu sporu, Reebok súhlasil s dohodou s FTC. To ale neznamená, že s obvineniami zo strany komisie súhlasíme. Nesúhlasíme s nimi a za našou technológiou EasyTone si naďalej stojíme," oznámil Adidas.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.