ŠTOKHOLM. Čistý zisk švédskeho odevného reťazca Hennes & Mauritz (H&M) v 3. štvrťroku finančného roka 2010/2011 klesol o 15 %. Dôvodom bolo zdraženie bavlny a rast ďalších vstupných nákladov, ako aj negatívny vplyv menových kurzov na zisky spoločnosti v zahraniční.
Druhý najväčší maloobchodný predajca odevov v Európe dosiahol za tri mesiace do konca augusta čistý zisk 3,6 miliardy švédskych korún (391,60 milióna eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka to bolo 4,2 miliardy SEK.
Zisk reťazca pred zdanením klesol na 4,85 miliardy SEK z 5,74 miliardy SEK v období jún-august 2010, ale analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, odhadovali, že sa zníži na 4,66 miliardy SEK.
Tržby spoločnosti mierne vzrástli na 31,51 miliardy SEK z 31,48 miliardy SEK v 3. kvartáli 2009/2010.
H&M pripomína, že európski obchodníci sa musia vyrovnať s poklesom spotrebiteľského dopytu na európskom trhu. Globálna ekonomika totiž spomaľuje a viaceré štáty eurozóny zápasia s dlhovou krízou. Domácnosti v obave o stratu zamestnania a príjmov si preto viac strážia svoje výdavky ako pred rokom.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.