BRATISLAVA. Celkové súhrnné tržby skupiny dosiahli ku koncu septembra výšku 1,107 mld. eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o 4,9 %.
Ako na pondelkovej tlačovej konferencii uviedol predseda predstavenstva Coop Jednota Slovensko Gabriel Csollár, maloobchodný obrat skupiny stúpol medziročne v období od januára do septembra toho roku o 3,6 % na 848 mil. eur. Tržby logistických centier vzrástli o 9,2 % na 259 mil. eur, predovšetkým vďaka zvýšeniu ich funkcionality.
Výsledky skupiny Coop Jednota sú podľa Csollára o to pozitívnejšie, že situácia na domácom maloobchodnom trhu sa v súčasnosti dramatizuje. "Prejavuje sa to, že spotrebitelia majú hlbšie do vrecka, a keď v minulom roku ešte zvažovali to, koľko prostriedkov vynaložia na priemyselný tovar, v tomto roku už zvažujú, koľko minú na potraviny, a ako na nich budú šetriť," povedal Csollár.
Medzi hlavné faktory, ktoré prispeli k rastu maloobchodných tržieb Coop Jednoty, zaradil predseda predstavenstva dobré nastavenie akciových ponúk, ktoré pomohli nahradiť výpadky z predaja nealkoholických nápojov.
"Ak by bolo dobré leto, mali by sme lepšie výkony. Nápoje v lete nám kompletne odišli a boli tam skutočne veľké prepady," konštatoval Csollár. Ako doplnil, zákazníci taktiež v snahe ušetriť na doprave, necestovali za nákupmi do väčších miest, ale uprednostnili nákup v mieste svojho bydliska a významnú úlohu zohrali aj verní zákazníci a používanie nákupných kariet. "Práve verní zákazníci nám zabezpečili viac ako 50 % našich výkonov," dodal Csollár.
Podľa vrchného riaditeľa sekcie obchodu Coop Jednota Slovensko Jána Bilinského mali pozitívny vplyv na výsledky skupiny aj rekonštrukcie predajní, keďže slovenským spotrebiteľom už v súčasnosti nestačia nízke ceny, ale chcú taktiež nakupovať kvalitne. "Tam kde z tej klasickej dedinskej predajničky urobíme dedinský supermarket, tak tržby nám idú hore o 50, 60 až 100 percent," vysvetlil Bilinský.
Významnú úlohu podľa neho zohrávajú aj vlastné značky, ktoré majú v súčasnosti 20-percentný podiel na tržbách skupiny. V okolitých krajinách ako Česko alebo Maďarsko, ktoré majú porovnateľný počet tovarov, je pritom podiel vlastných tovarov na tržbách len na úrovni okolo 5 %.
Coop Jednota Slovensko vznikla v roku 2002 zlúčením Slovenského zväzu spotrebných družstiev so spoločnosťou Coop Centrum. V súčasnosti systém spotrebných družstiev združuje vyše 200 tis. členov. V sieti Coop Jednota pracuje takmer 14 tis. ľudí v 7 logistických centrách a 31 regionálnych spotrebných družstvách. Z nich 26 vykonáva maloobchodnú činnosť prostredníctvom takmer 2 400 predajných miest na celom území Slovenska.