V minulom roku totiž spoločnosť zaznamenala medziročný pokles celkového objemu predaja piva o 4,5 %.
BRATISLAVA. Spoločnosť Heineken Slovensko by mala v tomto roku zvrátiť negatívny trend z posledných dvoch rokov, keď by mal objem predaného piva dosiahnuť prinajmenšom rovnakú úroveň ako vlani.
"Momentálne tie čísla pre tento rok vyzerajú veľmi pozitívne, sú totiž mierne vyššie ako vlani a vyzerá to, že aj napriek neistej ekonomickej situácii a kríze predo dvermi môžeme byť celkom optimistickí pokiaľ ide o celoročné výsledky," povedala v utorok generálna riaditeľka Heineken Slovensko Door Plantenga.
Dôležitú úlohu podľa Plantenga už tradične zohralo počasie, ktoré predovšetkým v závere leta podporilo spotrebu piva. Významným faktorom však boli aj Majstrovstvá sveta v hokeji v máji tohto roku.
"Apríl a máj boli dobré, teplé mesiace a navyše sa k tomu pridali Majstrovstvá sveta v hokeji, kedy prišlo na Slovensko veľa turistov najmä z Ruska, Čiech, Kanady a USA, ktorí sú pivári, čo nám samozrejme pomohlo," vysvetlila Plantenga.
Aj napriek pozitívnym očakávaniam generálna riaditeľka Heineken Slovensko nemôže vylúčiť ďalší rast cien piva, ako tomu bolo naposledy vo februári tohto roku, kedy kvôli rastu cien základných surovín zdvihla ceny v priemere o 5 %.
"V súčasnosti sa touto otázkou zaoberáme, keďže dostávame cenové údaje pre budúci rok, no nemôžem teraz jednoznačne povedať či ceny piva porastú alebo nie," konštatovala Plantenga.
Heineken Slovensko je momentálne so svojim trhovým podielom viac ako 45 % v pozícii, kedy pod vplyvom európskej legislatívy už nemôže ďalej rásť prostredníctvom akvizícií, a je tak odkázaný len na rast svojich značiek.