TOKIO. Jej cieľom je spolu s partnerskou francúzskou firmou Renault do roku 2017 dosiahnuť zvýšenie predaja vozidiel s nulovými emisiami na 1,5 milióna kusov. Vyplýva to z najnovšieho strategického plánu japonského výrobcu elektromobilu Leaf na nasledujúcich šesť rokov.
Okrem toho chce Nissan znížiť spotrebu paliva v iných svojich modeloch o 35 % v porovnaní s ich spotrebou v roku 2005. Oznámil to generálny riaditeľ aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn. Sústredením sa na ekologické vozidlá chcú obe automobilky zvýšiť svoju konkurencieschopnosť na svetovom trhu.
Podľa Ghosna stále viac zákazníkov vyhľadáva vozidlá s nižšími emisiami, a to platí nielen o osobných, ale aj o nákladných autách. Nissan preto okrem toho pracuje na vývoji ďalších technológií s nulovými emisiami, napríklad tzv. palivovej bunky.
Podiel elektromobilov na celkovom odbyte automobiliek je zatiaľ malý. Nissan napríklad predal od uvedenia na trh v decembri 2010 len zhruba 16.600 elektromobilov Leaf. Ale očakáva sa, že dopyt po nich sa začne zvyšovať, keďže aj rivalské automobilky, napríklad Toyota začínajú na trh uvádzať svoje modely.
Informovala o tom agentúra AP.