BRATISLAVA. Zmena dodávateľa elektriny nemusí byť taká jednoduchá, ako hovoria konkurenti Západoslovenskej, Východoslovenskej či Stredoslovenskej energetiky.
Hoci zväčša platí, že za vás všetko vybaví nový dodávateľ, nemusí byť úspešný.
Faktúry chodia ďalej
Keď menil dodávateľa Titus Čulík z Beladíc, Západoslovenská energetika (ZSE) mu najprv zúčtovala, či za elektrinu niečo dlhuje, alebo nie. Mal preplatok 50 eur a čakal, že mu ho firma preplatí.
Namiesto toho mu prišiel rozpis nových zálohových platieb, ako keby dodávateľa nezmenil. Z prvej platby mu preplatok odčítali.
Čulík ZSE zaplatiť odmietol, pretože elektrinu mu už dodáva niekto druhý. „Potom zrazu prišla upomienka: avízo pred odpojením,“ posťažoval sa SME.
Podobne pochodil pri zmene dodávateľa aj Peter Lisecký zo Skalice. Pred odpojením ho síce nevarovali, ale tiež mu aj po odchode ku konkurencii posielajú zo ZSE faktúry, akoby zostal ich klientom.
Stala sa chyba
V ZSE Liseckému povedali, že od neho žiadnu výpoveď neevidujú, a preto musí naďalej platiť 71 eur mesačne. „Neviem, čo mám robiť. Októbrovú faktúru som už zaplatil novému dodávateľovi – firme Vaša Energia,“ tvrdí Lisecký.
Keď sme sa na problémy odchádzajúcich klientov pýtali v ZSE, našla sa ich príčina.
„Chyba nastala v našom počítačovom systéme, ktorý sme v auguste preklápali na novú verziu. Prechodu na nový klientsky systém predchádzala niekoľkomesačná príprava, no pri milióne zakazníkov sa štatisticky nejaká chyba môže objaviť,“ povedal zástupca spoločnosti Peter Kimijan.
ZSE tvrdí, že klientov bude kontaktovať a spolu s opravnou faktúrou dostanú aj ospravedlnenie.
Niektorí menší hráči na trhu však tvrdia, že podobné praktiky sú rozšírené a veľké firmy ich robia zámerne. Veľké firmy naopak upozorňujú na podvody menších hráčov pri nábore klientov cez podomový predaj.