BRATISLAVA. Telefónica Slovakia dosiahla za tri štvrťroky 2011 medziročný nárast výnosov o 44 %, keď k 31. septembru predstavovali 113,2 milióna eur. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb dosiahol v tomto období 8,5 eura a ARPU u zákazníkov platiacich na základe faktúry predstavoval 17,7 eura.
K uvedenému dátumu vzrástla aj zákaznícka báza spoločnosti o 38,1 % na takmer 1,079 milióna klientov. Čistý prírastok aktívnych zákazníkov tak od začiatku roka 2011 predstavoval takmer 199.000. O2 zároveň dosiahlo v troch kvartáloch 2011 kladný prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA).
Koncom septembra 2011 pokrýval mobilný operátor Telefónica Slovakia vlastnou sieťou 94,9 % populácie Slovenska. Toto pokrytie umožnilo realizovať 90 % volaní vo vlastnej sieti. Zvyšných 10 % volaní sa zrealizovalo v režime národného roamingu. Podiel hovorov vo vlastnej sieti sa tak medziročne zvýšil o 1 percentuálny bod.
Menej sa darilo materskej spoločnosti Telefónicy českej firme Telefónica Czech Republic, ktorá vykázala v treťom kvartáli tohto roka čistý zisk na úrovni 2 ,205 mld. českých korún.
V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka tak čistý zisk spoločnosti klesol o 63,3 %. Analytici oslovení v prieskume agentúry Reuters predpokladali zisk 2,15 mld. českých korún. V období od januára do septembra dosiahla spoločnosť čistý zisk 5,816 mld. CZK, čo predstavuje medziročný pokles o 43,9 %.
Celkové konsolidované výnosy spoločnosti klesli v treťom kvartáli medziročne o 5,4 % na 13,079 mld. CZK. Za prvých deväť mesiacov tohto roka klesli príjmy operátora Telefónica C.R. v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 6,3 % na 38,977 mld. CZK.