Aký bol prvý rok slovenského Forbesu?
„Bol lepší, ako sme si mysleli. Záujem čitateľov bol vyšší. Splnili sme optimistické plány, ktoré sme mali. Tak isto – na to, že inzertne to bol nie veľmi dobrý rok pre tlačené médiá, myslím, že jednotlivé vydania dopadli dobre. “
Predávate zhruba 11-tisíc výtlačkov. Koľko ste očakávali?
„Keby sme predávali okolo sedemtisíc kusov, tak by som si hovoril, že v porovnaní s poľským trhom je to primerané. V Poľsku mesačne predáva titul okolo 35-tisíc kusov a trh je oveľa väčší, na základe toho sme si hovorili, koľko by bolo možné predávať na Slovensku.“
Do akej miery vám pomáha, že sa magazín rozdáva zadarmo v lietadlách?
„To je remitenda. Z pohľadu marketingu je to dobrá vec, pretože veľa ľudí sa tak k Forbesu dostane. Či nám to pomáha? Počul som ľudí, ktorí hovorili, že keď v lete leteli na dovolenku, tak si to prečítali a páčilo sa im to. My dúfame, že na základe toho si potom kúpia aj ďalšie číslo.“
- prestížny americký časopis; vychádza od roku 1917,
- známy je svojimi rebríčkami celebrít, najbohatších či najvplyvnejších ľudí,
- odhaduje sa, že má mesačne vyše 18 miliónov čitateľov,
- na Slovensku vychádza od novembra 2010;
- jeho predaný náklad bol v septembri 10 880 kusov,
- vydáva ho Business Consulting & Media, s. r. o.,
- od začiatku novembra prišiel aj na český trh.

Bolo dobré, že sa Forbes ponúkal v akcii na zľavovom portáli?
„Bál som sa toho. Nepredplácala si to však iná skupina ľudí, ako si predpláca normálne. Boli to šéfovia firiem, ktorí počítajú peniaze a páči sa im možno to, že môžu na tom ušetriť. Najväčší rozdiel oproti očakávaniam bol, že to bol veľmi dobrý marketingový nástroj.“
Ste spokojný aj s obsahom, ktorý prinášate?
„So štruktúrou áno. Obsah, ktorý robíme, sa dá vždy robiť lepšie. Máme polovicu amerického obsahu, ktorý je spracovaný na svetovej úrovni. Našou úlohou je čo najviac sa k tomu priblížiť.“
Mnohé články pôsobia ako PR. Nestretávate sa s výčitkou, že boli kúpené?
„Veľa ľudí si to myslí, lebo na Slovensku to v mnohých tituloch tak funguje. Bežne keď máme nových inzerentov alebo obchodníkov, tak sa na to pýtajú. Dokonca dávajú príklady iných médií, kde je to v pohode možné. U nás kúpené nie sú. Základ tohto biznisu je v tom, že nemôžete spájať obsah s reklamou. Ak to spravíte raz, tak pokazíte celý biznis model. Keby sme neboli schopní predávať reklamu za tie peniaze, ktoré tam sú, neuživíme redakciu.“
Povestné forbesovské rebríčky neplánujete vydávať?
„Myslel som si, že ich spustíme skôr, ale na Slovensku je to väčší problém, ako som čakal.“
V čom?
„Dostať sa k údajom a urobiť ich tak, aby to bolo dôveryhodné. Nechcem ísť do tých rebríčkov s cieľom, že ich vierohodnosť bude 30 percent. Určite by to bolo predajné a vedeli by sme to urobiť tak, aby vyzerali nepriestreľne, ale to nie je cieľom. Teraz vyberáme nejaké dve-tri veci, ktoré by sme na budúci rok vedeli spraviť tak, že sa za to postavíme.“
Čítate Trend?
„Jasné.“
Chýbal by, keby zanikol?
„Určite.“
Prečo?
„Som veľkým fanúšikom tlačených médií. Každé tlačené médium, ktoré robí dobrú robotu, by mi chýbalo. Ale nemyslím si, že by hrozilo, že Trend zanikne.“