BRATISLAVA. Rokovania s potenciálnymi kupcami sa začnú v najbližších mesiacoch. Agentúru SITA o tom informovala spoločnosť OMV.
Zníženie podielu v segmente rafinácie a marketingu je podľa vyjadrení spoločnosti dôležitým krokom k realizácii stratégie OMV. Jej cieľom je postupné presúvanie portfólia z rafinácie a marketingu do prieskumu a ťažby, ako aj plynárenstva a energetiky. Účelom má byť zjednodušenie celkového portfólia podniku.
Chorvátsko a Bosna a Hercegovina sa optimálne nezmestia do dodávateľského reťazca OMV, preto spoločnosť momentálne preskúmava možnosť predaja týchto dvoch dcérskych spoločností. OMV pôsobí v Chorvátsku od roku 1992.
S 63 čerpacími stanicami v krajine má OMV v súčasnosti približne 13-percentný podiel na trhu. V Bosne a Hercegovine má OMV svoje zastúpenie od roku 2001. Svojimi 28 čerpacími stanicami pokrýva 8-percentný podiel na trhu.