BRATISLAVA.
Predpokladaná cena prvej časti výstavby mestskej železničnej infraštruktúry počas troch rokov predstavuje 424 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Pripravovaná súťaž bude zameraná na vybudovanie novej železničnej stanice Bratislava-filiálka pri Trnavskom mýte a jej napojenie na železničnú stanicu Bratislava-predmestie asi 2,5-kilometrovým tunelom. Vzhľadom na umiestnenie totiž pôjde o podzemnú stavbu.
Výstavba uvedenej dvojkoľajovej trate si zároveň vyžiada rekonštrukciu jednokoľajového železničného mosta medzi Hlavnou stanicou a stanicou Bratislava-Nové Mesto, ako aj preložku inžinierskych sietí. Na stanici Nové Mesto bude nevyhnutná aj výmena zabezpečovacieho zariadenia.
Správca železničnej infraštruktúry chce investíciu financovať z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava v súčasnom programovom období. Prvá etapa projektu by mala byť hotová v roku 2015.
Realizácia projektu umožní železničné prepojenie mestských častí Bratislavy - Nového Mesta a Petržalky. Zároveň odľahčí mestskú hromadnú dopravu v Bratislave, ale aj osobnú automobilovú dopravu. Zlepší sa prístupnosť domácich železníc k medzinárodným koridorom a sieti susedných štátov. Modernizáciu železníc umožní využitie nových a progresívnych prvkov.