BRATISLAVA.
Ako ďalej agentúru SITA informovalo Združenie automobilového priemyslu SR, za jedenásť mesiacov roku 2011 zaregistrovali celkovo 61 608 áut uvedenej kategórie, čo predstavuje nárast o 9,43 %.
Poradie najžiadanejších značiek nových osobných a malých úžitkových automobilov na slovenskom automobilovom trhu vedie opäť Škoda s trhovým podielom 20,22 %. Druhý je Volkswagen, ktorý má 8,93 % a tretia je s podielom 6,95 % Kia.
Ďalej nasledujú Renault (6,28 %), Peugeot (5,94 %), Hyundai (5,36 %), Opel (4,42 %), Citroen (4,20 %), Ford (4,15 %), BMW (3,70 %), Suzuki (3,49 %) a tucet najúspešnejších uzatvára Seat (3,44 %).
Za január až november tohto roku zaregistrovali tiež 457 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton, čo je o 13,4 % viac ako v rovnakom období uplynulého roka. Najväčší podiel na trhu, 49,67 %, má opäť Iveco, druhé miesto s podielom 11,82 % si udržal MAN a tretí je Mercedes-Benz, ktorý dosiahol 9,63 %.
Registrácie nových nákladných automobilov nad 12 ton zaznamenali za jedenásť mesiacov aktuálneho roku oproti vlaňajšku nárast o 77,97 % pri odbyte 2 908 vozidiel. Najväčší podiel na trhu má s 23,66 % Volvo, na druhé miesto s 18,19 % postúpil Mercedes-Benz a tretia Scania si ukrojila 17,54 %.
Počas jedenástich mesiacov tohto roku zaregistrovali aj 252 nových autobusov, čo je o 34,88 % menej ako za jedenásť mesiacov roku 2010. Opäť vedie Irisbus s podielom 73,02 %, druhý SOR má 9,52 % a tretie miesto obsadil Troliga Bus s 6,35 % všetkých registrácií v kategórii autobusov.