BRATISLAVA. Pôvodný termín bol pritom stanovený už na 1. januára 2012. Túto povinnosť im ukladá nový Daňový poriadok, ktorý Národná rada SR schválila tento mesiac. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa Daňového riaditeľstva (DR) SR Gabriela Dianová.
Podľa Daňového poriadku sú elektronickými prostriedkami povinné doručovať podania daňové subjekty, ktoré sú platiteľmi dane z pridanej hodnoty (DPH). Povinnosť sa takisto vzťahuje na ich zástupcov pri správe daní. "Nová povinnosť sa vzťahuje na všetky podania, ktoré je povinný alebo oprávnený vymedzený okruh subjektov podať," uvádza sa v tlačovej správe DR SR. Výnimku tvoria len prílohy, ktoré sa môžu doručovať aj inak ako elektronicky.
Daňová správa pripravuje začiatkom roka 2012 zavedenie novej bezplatnej formy elektronickej komunikácie. Daňový subjekt tak získa možnosť plnohodnotne elektronicky komunikovať aj bez potreby zakúpenia zaručeného elektronického podpisu (ZEP). Má sa tak zvýšiť užívateľský komfort daňovníka. "Nový systém elektronickej komunikácie zamedzí problémom s nedostupnosťou portálu daňovej správy, známym zo záťažových období minulých rokov," informovalo riaditeľstvo.
Zároveň však ostáva zachovaný súčasný spôsob elektronického doručovania podaní na základe uzatvorenia dohody o spôsobe doručovania písomností elektronickými prostriedkami alebo so zaručeným elektronickým podpisom.