BRATISLAVA. V porovnaní s minulým rokom tak online trh vzrástol o 12 %.
Po druhom štvrťroku, kedy trh internetovej reklamy na Slovensku stúpol o vyše 22 %, ide o spomalenie nárastu, ktorý podľa IAB Slovakia (predtým Asociácia internetových médií) zrejme naznačuje aj trend do budúcich kvartálov, kedy sa očakáva ďalšie spomalenie až pokles.
Spomedzi typov internetovej reklamy dosiahla najväčší, až 41-percentný podiel na trhu bannerová reklama, do ktorej zadávatelia investovali 3,88 mil. eur. Na druhom mieste skončilo s 33,2-percentným podielom vyhľadávanie. Objem investícií do tohto druhu reklamy predstavoval 3,132 mil. eur.
Takmer 18-percentný podiel na trhu s online reklamou zaznamenala riadková inzercia, do ktorej zadávatelia investovali 1,7 mil. eur. V medziročnom porovnaní posilnili všetky druhy reklamy s výnimkou e-mailu, ktorý si odpísal viac ako 36 %.
Do internetovej reklamy v treťom kvartáli najviac investovali telekomunikačné spoločnosti, ktoré mali takmer 18-percentný podiel na trhu. Nasledovali motoristické firmy s takmer 16-percentným podielom a finančné odvetvie s podielom na úrovni necelých 15 %.
Štvrté miesto patrí inému potravinárskemu tovaru s podielom 10,6 % a na piatom mieste sú s podielom 7,4 % iné rôzne služby, ktoré zahŕňajú napríklad reklamu na realitné služby, reklamu na vzdelávanie alebo politickú reklamu. Na piatom a šiestom mieste je potravinársky tovar a vybavenie domácností a kancelárií, ktoré dosiahli zhodne po 8 %.