ŠTOKHOLM. Tržby švédskeho odevného reťazca Hennes & Mauritz (H&M) v novembri sklamali trhy, keď klesli, už tretí mesiac v rade. Dôvodom slabších výsledkov je zhoršovanie situácie v ekonomike. Aj nezvyčajne teplá jeseň spôsobila, že zákazníci na kľúčových trhoch "obchádzali" predajne reťazca.
Tržby v obchodoch H&M otvorených najmenej jeden rok v novembri klesli medziročne o 1 %, zatiaľ čo analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters odhadovali, že stúpnu o 0,4 %.
Celkové tržby druhej najväčšej odevnej siete v Európe, v ktorých sú zahrnuté aj výsledky z predajní otvorených menej ako rok, ale v novembri vzrástli o 9 % v lokálnych menách. Analytici pritom predpovedali, že sa zvýšia v priemere o 10,2 % vďaka uvedeniu novej kolekcie, ktorú pre reťazec navrhla slávna Donatella Versaceová.
H&M má problémy s odbytom najmä na európskom trhu, ktorým otriasa dlhová kríza a zákazníci pre tvrdé úsporné opatrenia obmedzujú svoje výdavky.
Aj predaj v USA minulý mesiac vzrástol len mierne a zmaril tak nádeje, ktoré vedenie firmy vkladalo do začiatku vianočnej nákupnej sezóny.
H&M má viac ako 2500 obchodov v 43 krajinách sveta, vrátane Slovenska. Reťazec dnes zverejnil aj čiastkové výsledky za 4. kvartál finančného roka 2010/2011, ktorý sa skončil 30. novembra.
Vyplýva z nich, že tržby H&M v sledovanom období po vylúčení dane z pridanej hodnoty vzrástli na 30,9 miliardy švédskych korún (3,40 miliardy eur) z 29,7 miliardy SEK v 4. kvartáli predchádzajúceho finančného roka. Kompletné výsledky za obdobie september-november 2011 predstaví H&M koncom januára budúceho roka.
Informovala o tom agentúra Reuters.