FRANKFURT. Odbyt svojho piva si chce zabezpečiť získaním podielov u lokálnych výrobcov zlatého moku.
Obsadením nových trhov plánuje v dohľadnom čase zvýšiť svoju ročnú produkciu na 20 miliónov hektolitrov (hl). Teraz dosahuje jeho produkcia polovičný výkon.
V Nemecku klesá spotreba piva už niekoľko rokov a podiel Oettingera na ňom stagnuje na úrovni okolo 7 %. Pri poklese záujmu o pivo však klesá aj jeho domáci ročný odbyt.
Koncern, ktorý podľa znalcov varí v Nemecku najlepšie pivo, je aj jeho najväčším exportérom z krajiny. Vlani ho vyviezol vyše 2,5 milióna hl.
Vo veľkých východoeurópskych krajinách si už zabezpečil v troch spoločnostiach odbyt okolo šesť miliónov hl a podpísal aj dohody o budúcej spolupráci s ďalšími troma spoločnosťami, ktoré zvýšia jeho produkciu ešte najmenej o milión hl. Šéf pivovarskej divízie koncernu Dirk Kollmar oznámi začiatok novej etapy rozširovania podnikania v marci 2012 a tá bude trvať do roku 2014.
Ak sa ciele expanzie dosiahnu, vývoj na nemeckom trhu s pivom, podľa denníka Financial Times Deutschland, vedenie rodinného koncernu Oettinger už nebude musieť zaujímať.
Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.