SOUL. Globálny predaj juhokórejskej automobilky Hyundai Motor vzrástol vo februári medziročne o 28 percent. Spoločnosť v piatok informovala, že na zahraničných trhoch vo februári predala 307 332 áut, čo bolo o 32,5 percenta viac ako v rovnakom mesiaci minulého roka.
Na domácom trhu predaj automobilky vzrástol na 53 647 áut z úrovne 49 405 áut v rovnakom mesiaci 2011. Predaj automobilky na trhu v USA dosiahol vo februári rekordnú úroveň, keď sa zvýšil o 18 percent.
"Juhokórejský automobilový trh zaostáva a klesá v tomto roku viac, než sa očakávalo. Export áut spoločnosti Hyundai však výrazne rastie, čo kompenzuje slabý domáci trh," povedal Shin Chung-kwan, analytik KB Investment & Securities.
Hyundai a jeho sesterská firma Kia Motors ovládajú približne 80 percent juhokórejského automobilového trhu. Očakáva sa však, že tento trh v roku 2012 oslabí a Hyundai a Kia budú čeliť väčšej konkurencii po tom, ako nadobudne účinnosť zmluva o voľnom obchode s EÚ a USA.