BRATISLAVA.
Zákazníci podali na poskytnuté služby 60.730 reklamácií, čo je o 6440 reklamácií menej ako v roku 2010. Z podaných reklamácií pošta posúdila 5558 ako opodstatnených. Na univerzálnu službu klienti podali 48.851 reklamácií, čo je o 4392 reklamácií menej ako v roku 2010. Z nich bolo 3883 opodstatnených.
Podiel počtu opodstatnených reklamácií na univerzálnu službu k uvedenému počtu poštových zásielok predstavuje 0,00136 %. Reklamácie pošta zaevidovala a riešila podľa reklamačného poriadku, ktorý schválil Poštový regulačný úrad v Žiline.
Univerzálna poštová služba je súbor poštových služieb, ktoré je Slovenská pošta povinná trvalo poskytovať v prístupových a kontaktných miestach za rovnakých podmienok, v určenej kvalite a za prijateľné ceny všetkým užívateľom každý pracovný deň najmenej s jedným vyberaním a dodávaním denne.
Medzi univerzálne poštové služby patria listy, doporučené listy a poistené listy 1. a 2. triedy, reklamné adresované zásielky, slepecké zásielky, úradné zásielky, balíky do 15 kg, balíky do 20 kg podané v cudzine iným poskytovateľom univerzálnej poštovej služby, služby spojené s doporučenými a poistenými zásielkami (doručenka, do vlastných rúk, dobierka, odpovedná služba, krehké, neskladné, opakované doručenie na žiadosť odosielateľa).
Ceny univerzálnej poštovej služby reguluje Poštový regulačný úrad.