ŠTOKHOLM. Švédska odevná spoločnosť Hennes & Mauritz (H&M) evidovala v prvom kvartáli menší než očakávaný rast zisku pred zdanením. Ako dôvod uviedla vyššie náklady a zľavy.
Podnik vo štvrtok informoval, že jeho zisk pred zdanením bol v sledovanom období v sume 3,7 mld. švédskych korún (SEK), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka to bolo 3,5 mld. SEK. Analytici, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters, očakávali rast zisku spoločnosti v prvom kvartáli až na 4,2 mld. SEK.
H&M už viac ako rok zápasí s rastúcimi cenami bavlny, silnou švédskou korunou a rastom iných nákladových položiek, ako napríklad miezd v Ázii a dopravy.
Na rozdiel od konkurenčnej spoločnosti Inditex, ktorá vlastní sieť predajní Zara, sa H&M rozhodla znižovať ceny, čo sa negatívne prejavuje na jej hrubej marži. Tá bola v sledovanom období na úrovni 55,8 %, zatiaľ čo analytici očakávali maržu na úrovni 57,6 %.
Tržby spoločnosti na začiatku roka boli robustné a H&M uviedla, že trend pokračoval aj v marci. "Tržby boli dobré na väčšine trhov. Obzvlášť silné boli na veľkých trhoch ako USA, Veľká Británia, Nemecko a Francúzsko, slabšie boli vo Švajčiarsku, Japonsku a Grécku,“ uviedol podnik vo svojom stanovisku.
H&M ďalej tvrdí, že v období 1. až 27. marca jej tržby v lokálnych menách medziročne vzrástli o 22 %. Tiež uviedla, že budúci rok otvorí nové obchody, ďalšie detaily však neposkytla.
Druhý najväčší maloobchodný predajca oblečenia na svete podľa veľkosti tržieb má približne 2 500 obchodov v 44 krajinách, vrátane Slovenska.