SME

Hant tvrdí, že diaľnicu za polovičnú cenu postaví

Odhadované náklady na výstavbu úseku boli pol miliardy eur, združenie Hant tvrdí, že úsek postavia za vysúťažených 207 miliónov eur.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Cena za 15,3-kilometrový úsek diaľnice D1 pri Ružomberku, ktorú ponúklo združenie firiem Hant BA DS a INC S.p.A., je podľa riaditeľa spoločnosti Hant Miroslava Pavelku tým, že je taká nízka, tvrdá. No konzorcium hovorí, že diaľnicu dokáže postaviť aj takto lacno. Šéf firmy Hant to uviedol na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave.

Združenie, ktoré tvorí slovenský Hant spolu s talianskou spoločnosťou INC S.p.A., ponúklo v súťaži na výstavbu úseku diaľnice D1 od Hubovej po Ivachnovú najnižšiu cenu, a to 207 miliónov eur. Štátna expertíza pritom pôvodne odhadovala náklady na výstavbu tejto časti diaľnice na vyše 507 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

"V stavbárskom žargóne sa takáto cena nazýva krvavá, ale vieme to za ňu zvládnuť," podotkol Pavelka. Finančnú úsporu oproti odhadovanej cene prinieslo stavebníkom podľa jeho slov napríklad šetrenie pri mostoch.

"A to skrátením mostov či jednoduchším a ľahším profilom. Pri tuneloch sa zasa šetrilo, napríklad zmenou technológie razenia," opísal Pavelka. Takéto úsporné opatrenia podľa neho nepôjdu na úkor kvality stavby.

Súťaž na vybudovanie časti diaľnice pri Ružomberku začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v októbri minulého roka.

Obálky s ponukami uchádzačov otvorila 5. marca. Aj keď združenie firiem Hant a INC S.p.A. ponúklo najnižšiu cenu, NDS ho ešte za oficiálneho víťaza súťaže nevyhlásila. Diaľničiari ponuku konzorcia v súčasnosti posudzujú.

SkryťVypnúť reklamu

K ponuke stavebníkov pritom mala NDS aj niekoľko pripomienok, ktoré muselo združenie vysvetliť. "Sú to malé dotazy, ktoré charakterizujeme ako jednoduché, vysvetľujúce," uviedol Pavelka. Bližšie však o nich nechcel hovoriť, keďže diaľničiari ich ešte posudzujú.

Súčasťou úseku diaľnice medzi Hubovou a Ivachnovou je aj dvojkilometrový tunel Čebrať. Cesta by po dostavbe mala pomôcť najmä mestu Ružomberok odľahčiť nápor áut.

Diaľnica má byť financovaná z eurofondov, z Operačného programu Doprava. Stavba by sa mala podľa odhadov dokončiť za tri roky. Úsekmi cesty I. triedy, ktorá v súčasnosti nahrádza túto časť diaľnice, prechádza denne 16.000 až 24.000 áut.

Diaľnice

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  2. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  3. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 804
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 176
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 651
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 429
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 137
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 959
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 109
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 1 772
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Roman Berkeš sa vzdal funkcie prezidenta asociácie.

Firma nedokáže uhrádzať svoje záväzky.


51
Stánok automobilky General Motors na autosalóne v Detroite v januári 2025.

Spotrebitelia urýchlili nákupy, aby sa ich nedotkli clá.


SITA
Predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) Jozef Holjenčík počas tlačovej konferencie k cenám energií a vody na rok 2025.

Treba minimalizovať negatívne dôsledky po zapojení SEPS do európskych platforiem.


TASR 1

AMLA bude priamo dohliadať na približne 40 medzinárodných bánk.


TASR 1
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 18 998
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 436
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 13 304
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 8 169
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 430
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 5 107
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 130
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 013
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu