BRATISLAVA. Slovenská pošta, a.s. plánuje sprístupniť elektronické služby obyvateľstvu v osemsto svojich pobočkách, čiže v každej druhej z ich celkového počtu, postupne do roku 2014.
V súčasnosti poskytuje tieto služby na dvoch integrovaných obslužných miestach - na pošte 1 v Trenčíne a pošte 4 v Bratislave a onedlho ich budú môcť ľudia využívať na ďalších desiatich poštách.
"Vo veľmi krátkom čase by sme chceli zriadiť ďalších 10 pracovísk rovnomerne rozmiestnených po celom území Slovenska. Pre túto etapu budeme vyberať pobočky otvorené do neskorých nočných hodín, aby naše služby boli dostupné občanovi aj v mimopracovnom čase," informovala v piatok generálna riaditeľka Slovenskej pošty Marcela Hrdá.
Hlavnou výhodou nových pracovísk je, že elektronické služby sú poskytované z jedného miesta bez obmedzení a napríklad pri výpise z Obchodného registra obyvatelia nemusia ísť na príslušný súd.
Na spomínaných poštách v Trenčíne a Bratislave si môžu obyvatelia najnovšie vybaviť aj overenie originality pre rakúske osvedčenie o evidencii vozidla.
"Táto služba môže občanom ušetriť investície najmä pri kúpe ojazdených vozidiel zo susedného Rakúska," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Bela Lisáková.
Už od marca je na týchto poštách možné získať výpis z Obchodného registra na právne účely, overenie originality elektronického čipu Osvedčenia o evidencii vozidla a overenie originality elektronického čipu a odpis elektronických údajov z tohto osvedčenia.
Slovenská pošta chce na svojich pobočkách postupne sprístupniť občanom služby štátu cez e-Government. "Štát často potrebuje komunikovať priamo s občanom a pošta potrebuje dovyťažiť svoju pobočkovú sieť. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo sa rozhodla spustiť projekt Integrovaných obslužných miest," dodala Lisáková.
V rámci projektu Slovenská pošta doteraz podpísala tri memorandá o spolupráci v oblasti e-Governmentu - s Ministerstvom financií SR, Úradom geodézie, kartografie a katastra SR a Ministerstvom vnútra SR.