TOKIO. Cieľom je zvýšiť svoj podiel na týchto trhoch a priblížiť sa k najúspešnejším hráčom na nich, akými sú Volkswagen, Hyundai a General Motors. Uviedla to dnes japonská automobilka.
Toyota sa snaží znížiť závislosť od rozvinutých trhov Severnej Ameriky, Európy a Japonska, kde už nemôže očakávať výraznejší rast a pozornosť chce zamerať na rastové trhy ako Čína, India a Brazília.
Viceprezident Toyoty Jukitoši Funo dnes novinárov informoval, že do roku 2015 chce spoločnosť predávať na spomínaných trhoch 50 % svojej svetovej produkcie. V roku 2011 to bolo 45 % a v roku 2000 okolo 18,6 %. S cieľom znížiť výrobné náklady firma plánuje v reformujúcich sa krajinách výrazne posilniť výskum a vývoj, ako aj výrobu komponentov.
Budúce modely by mali stáť najmenej okolo 1 milióna jenov (10.025 eur). Firma podľa Funa neplánuje vstupovať do mimoriadne lacného segmentu s autami v cene okolo 500.000 jenov. Poprel tak informácie denníka Asahi, podľa ktorého Toyota pracuje na modeli za zhruba 500.000 jenov pre indický trh a ktorý by sa mal začať predávať približne od roku 2016.