MILÁNO. Zisk z prvotného úpisu akcií môže Versace použiť na ďalší rozvoj firmy a podporu svojho rastu, keďže konkurencia na trhu s luxusnými módnym tovarom je obrovská.
Módnu značku Versace preslávili najmä večerné róby, ktoré obľubujú popové ikony ako Madonna či Lady Gaga. Výrobca luxusného tovaru sa minulý rok konečne vrátil k zisku, prvýkrát od roku 2009. Rodina Versaceovcov, ktorá značku vlastní, sa vždy snažila udržať si nezávislosť, ale potrebuje "finančnú muníciu", keďže jej najväčší konkurenti Prada, Salvatore Ferragamo a Brunello Cucinelli v priebehu ani nie roka úspešne vstúpili na burzu.
Vedenie študuje nejaké materiály, ale zatiaľ žiadne rozhodnutie nepadlo, uviedol generálny riaditeľ značky Gian Giacomo Ferraris v písomnej odpovedi agentúre Reuters.
Taliansky týždenník Il Mondo však napísal, že Versace si vybral banku Goldman Sachs, aby preskúmala možnosti, prípadne sa stala partnerom módnej značky pri prvotnom úpise akcií (IPO).
Ferraris naopak tvrdí, že módny dom si žiadneho poradcu nevybral. Dodal, že rodina Versaceovcov sa síce nedávno rozhodla otvoriť dvere investorom tak, aby si pritom udržala kontrolu nad firmou, ale dohoda nepadne skôr ako v roku 2014. To je totiž cieľový dátum, dokedy chce mať značka hrubý zisk na úrovni 20 % z tržieb. Na ilustráciu vlani mal Versace zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou vo výške 11 % z tržieb.
Módnu značku Versace vlastní Donatella Versace, sestra zavraždeného zakladateľa firmy Gianniho, spolu s bratom Santom, ktorý má vo firme 50-% podiel, a dcérou Allegrou. Tá sa vlani stala členkou predstavenstva.
Informovala o tom agentúra Reuters.