BRATISLAVA. Skylink zavedením mesačného poplatku vo výške 1,2 eura neporušil vlastné obchodné podmienky a zatiaľ ani naše zákony. Také je stanovisko Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI), ktorá sa o spoplatnenie služby zaujíma od minulého týždňa.
Zatiaľ nejde o klamanie
Skylink ešte aj včera na svojom webe tvrdil, že neplatené televízne stanice poskytuje bez poplatku. Inšpekcia v tom zatiaľ problém nevidí. „Reklama je v danom okamihu korektná,“ vraví hovorkyňa SOI Danuša Krkošová.
Formálne totiž zákazníci neplatia za televízne stanice, ale za „technické zabezpečenie a podporu poskytovania služby“. „Základný súbor programov ostáva naďalej bezplatný,“ mieni inšpekcia.
Že nejde o klamanie zákazníkov, tvrdí aj luxemburská skupina M77, ktorej Skylink patrí. Jeho reklamu chce ešte preveriť aj Rada pre reklamu.
Dnes má Skylink u nás a v Česku asi 1,7 milióna zákazníkov.
Tri mesiace pred zmenou
Ani náhle zavedenie poplatku nie je podľa inšpektorov problém.
„Ak v predchádzajúcich obchodných podmienkach bolo vymienené právo ich zmeny, ako i zmeny cenníka, a ak k tejto zmene mieni poskytovateľ služieb v budúcnosti pristúpiť, nejde o konanie v rozpore s predpismi,“ tvrdí inšpekcia.
Denník SME má k dispozícii štyri verzie obchodných podmienok Skylinku. V každej z nich si majitelia vyhradili právo kedykoľvek ich zmeniť.
Dôležité je podľa inšpekcie, aby firma ľudí informovala o zmene najmenej tri mesiace pred ich účinnosťou.
Servisný poplatok majú začať zákazníci Skylinku platiť od septembra, luxemburskí majitelia im chcú poslať nové podmienky poštou.