SME

V priemere nosíme v peňaženke tri vernostné karty

Za vernostnú kartu, na ktorú môžete nakupovať so zľavou, sa neplatí. Aby ste ju získali, musíte však niekedy splniť podmienky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Profimedia.cz)

BRATISLAVA. Čo vidíte, keď sa pozriete do svojej peňaženky? Často je v nej viac kariet ako peňazí. Okrem platobnej karty majú rovnaký rozmer aj iné kartičky – preukaz poistenca od zdravotnej poisťovne, občiansky aj vodičský preukaz, či malý technický preukaz od auta.

V posledných rokoch však naše peňaženky stále častejšie zapĺňajú vernostné karty rôznych obchodov. Od tých, ktoré použijete pri nákupe potravín, drogérie, cez nákup benzínu, hračiek, elektroniky, nábytku, liekov, až po oblečenie. Naše peňaženky sú vďaka týmto kartám hrubšie ako v minulosti.

SkryťVypnúť reklamu

Zľavy sú najlákavejšie

„Spotrebitelia ako najlepšie vernostné programy hodnotia tie, ktoré posielajú zľavové kupóny, majú veľa výhod, jasne stanovené pravidlá, či vracajú peniaze z nákupu,“ hovorí Agáta Jankovská z agentúry GfK, ktorá o vernostných kartách na Slovensku robila prieskum.

Najbežnejšie karty na trhu

Koľko ľudí podľa prieskumu vlastní akú kartu:

  • Tesco Club Card – 84 %,

  • COOP karta – 40 %,

  • Billa – 39 %,

  • Orange karta – 35 %,

  • dm karta – 34 %,

  • Smart karta Shell – 34 %.

Zdroj: GfK

Jednoznačne najlepšie však Slováci reagujú na zľavy. Už aj prísľub hoci malej, polpercentnej zľavy ľuďom stačí, aby si kartu obstarali.

Kariet potom vlastníme priveľa. „Stráca sa v tom prehľad, spotrebiteľ je zmätený, nevie, ktorú kartu kde využívať a pletú sa mu ponuky,“ hovorí Ľubomír Drahovský, analytik agentúry pre prieskum trhu Terno.

SkryťVypnúť reklamu

Koľko možno ušetriť

Systémy, ktorými možno ušetriť, sú v obchodoch rôzne. Niekde priebežne zbierate body, ktoré si neskôr premeníte na poukážky (napríklad Tesco), či zľavové knižky s konkrétnym zľavneným tovarom (dm drogerie markt).

Zľavy za tovar sú 25-, no aj 50-percentné. Môže však ísť o zľavy na taký tovar, o ktorý práve nemusíte mať záujem.

Inde máte pevne stanovenú zľavu (tri, päť či sedem percent) na akýkoľvek zakúpený tovar. Napríklad v obchodoch s hračkami Dráčik, či AllToys, alebo v sieti s elektronikou NAY.

Sú však aj systémy, pri ktorých zbierate body za nákupy po celý rok a zľavu čerpáte až neskôr. Niekedy počas ďalšieho roka, inokedy len počas jedného mesiaca. Alebo za nazbierané body nedostanete zľavu, ale darčeky – najčastejšie to býva na čerpacích staniciach.

SkryťVypnúť reklamu

Čím je úspora pri používaní karty zaujímavejšia, tým častejšie ľudia zľavovú kartu pri platení vytiahnu. Ak by na to zabudli, pripravili by sa o peniaze. Napríklad v Tescu až 73 percent zákazníkov použije svoju klubovú kartu, v obchodoch so zaujímavými zľavami je to aspoň každý druhý zákazník.

Hneď a zadarmo

Podmienky na získanie vernostnej karty u obchodníkov nebývajú prísne. Väčšinou stačí v predajni vypísať formulár a kartu získate na počkanie alebo vám príde neskôr poštou až domov.

Za vernostnú kartu sa zvyčajne neplatí. Niektoré firmy si však na jej získanie kladú podmienky. Najbežnejšia je prvý nákup – napríklad v sieti elektropredajní NAY, v predajniach s hračkami Dráčik a AllToys či v predajniach so športovým oblečením Exisport.

Podmienku na získanie karty má aj Orange – musíte byť zákazníkom aspoň šesť mesiacov, potom ju získate automaticky.

SkryťVypnúť reklamu

Karty na nákupy

Zľava je pre zákazníkov najlepšia odmena, ukázal prieskum.

Aspoň jednu vernostnú kartu vlastní podľa prieskumu spoločnosti GfK 90 percent slovenských spotrebiteľov, v roku 2006 ich bolo 69 percent. „Ľudia najčastejšie majú do päť kusov vernostných kariet. No najviac ľudí nosí v peňaženke tri karty,“ povedala Agáta Jankovská z prieskumnej spoločnosti GfK.

Väčšinou sú to karty obchodných reťazcov, nielen potravinových. V Bratislave sú počty kariet vyššie, až 15 percent vlastníkov má viac než desať kariet.

Prevažná väčšina držiteľov vernostných kariet sa snaží nakupovať práve v tých obchodoch, v ktorých môžu kartu využiť.

Z prieskumov vyplýva, že až 85 percent ľudí vedie členstvo vo vernostnom klube k častejším nákupom ako v konkurencii. Takisto platí, že zákazníci v danom obchode minú viac peňazí. Dôvodom sú najmä získané zľavy, nazbierané body, kupóny, nižšie ceny, rôzne bonusy a výhody.

SkryťVypnúť reklamu

Nie vždy a pre všetkých sú však takéto karty zaujímavé a výhodné. Až polovica držiteľov takýchto kariet sa vyjadrila, že pre nich členstvo v klube nemá žiadny prínos.

To svedčí o tom, že niektoré vernostné programy nie sú nastavené správne. Sú komplikované a pre ľudí ťažko pochopiteľné alebo sú pre zákazníkov málo atraktívne. Preto ich síce majú, ale nepoužívajú.

„Nastavenie podmienok by vo všeobecnosti malo vychádzať z toho, čo ľudia na karte oceňujú,“ hovorí Jankovská. Karta by mala predovšetkým ponúknuť zľavy, ktoré považujú za najzaujímavejšiu odmenu viac ako tri pätiny spotrebiteľov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (1. 5. 2025)
USD 1.137
AUD 1.780
CZK 24.920
JPY 162.680
CAD 1.573
GBP 0.852
HUF 404.080
PLN 4.275
CHF 0.939
SEK 10.972

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 736
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 543
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 545
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 541
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 425
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 065
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 213
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 096
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 20 770
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 11 207
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 091
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 8 034
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 605
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 889
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 426
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vstup do Priemyselného parku Chemes.

Stroje už opäť začali nabiehať.


Ilustračná fotografia.

Nové vozidlo strednej triedy prispôsobené americkým zákazníkom by sa malo vyrábať v Tuscaloose.


TASR 1
Ilustračné foto

Pripravuje sa na možný vplyv ciel v USA.


TASR
Ryanair

Do úvahy prichádza čínsky výrobca lietadiel COMAC.


TASR 3
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 096
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 20 770
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 11 207
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 091
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 8 034
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 605
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 889
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 426
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu