BRATISLAVA.
Od januára do júla tohto roka zvýšila počet dodávok automobilov medziročne o 8,1 % na celkovo 565 tis. vozidiel.
"Aj v prvých siedmich mesiacoch tohto roka sa nám podarilo pozíciu značky Škoda ďalej zlepšiť. Vývoj dopytu na mnohých európskych trhoch nás však znepokojuje. Hlavnou úlohou je teraz naďalej udržiavať rastový trend,“ skonštatoval člen predstavenstva automobilky pre oblasť predaja a marketingu Jürgen Stackmann.
Na trhoch západnej Európy predaje automobilky v júli medziročne klesli o 7,1 %, oveľa lepšie sa jej darilo vo východnej Európe, kde predala medziročne o 26,8 % viac vozidiel.
"V Rusku bola značka aj v júli, rovnako ako v celom prvom polroku 2012, mimoriadne silná. Dodávky zákazníkom vzrástli o 42 % na viac než 8 700 vozidiel,“ skonštatovali predstavitelia automobilky.
Na trhu strednej Európy dosiahla Škoda v júli medziročný nárast predaja o 2,9 %. Darí sa jej aj v Číne, kde predala medziročne o 6,6 % viac automobilov, teda spolu viac ako 19 tis. kusov.
V Indii Škoda dosiahla nárast predaja o 22,6 % na viac ako 2,8 tis. vozidiel. Na Slovensku automobilka predala od začiatku roka spolu viac ako 9,5 tis. vozidiel, čo je o 1,5 tis. viac, ako za prvých sedem mesiacov minulého roka.
Česká automobilka Škoda Auto je súčasťou skupiny Volkswagen, do ktorej patrí aj dcérska spoločnosť Volkswagen Slovakia. Tá pôsobí na Slovensku od roku 1991.
Firma už vyrobila viac ako 2,5 milióna vozidiel. V závode v Bratislave vyrába automobily a prevodovky, v Martine komponenty pre podvozky a prevodovky a v Košiciach pripravuje vozidlá na export do Ruska.