BRATISLAVA. Stavebné práce sa majú spustiť na úseku z Tvrdošína po Nižnú nad Oravou.
"Tento vyše 5-kilometrový úsek nadväzuje na obchvat Trstenej, ktorý bol uvedený do prevádzky koncom roku 2010," priblížil pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. V súčasnosti sa v rámci projektu zabezpečuje majetkoprávne vysporiadanie. Príprava tohto úseku je tak podľa Kóňu vo finálnej fáze a tento rok v júni bolo vydané stavebné povolenie. "V nasledujúcom období by malo byť vyhlásené verejné obstarávanie," dodal.
V súčasnosti je denná intenzita áut v úseku okolo 13.000, čo podľa Kóňu umožňuje ministerstvu zvážiť výstavbu cesty v polovičnom profile. Odhadované stavebné náklady na úsek sú tak vo výške 55,8 milióna eur. Rezort dopravy odhaduje, že cesta by sa mohla financovať z eurofondov.
S výstavbou rýchlostnej cesty R3, ktorá má viesť od hraníc Slovenska s Poľskom až po hranicu s Maďarskom, sa začalo v roku 2004. Vtedy sa spustila výstavba vyše šesťkilometrového úseku z Oravského Podzámku po Hornú Lehotu. Úsek je v súčasnosti už sprejazdnený a na rýchlostnej ceste R3 môžu vodiči navyše využívať už dokončený obchvat Hornej Štubne a obchvat Trstenej.
Zvyšné úseky rýchlocesty sú v súčasnosti ešte v príprave. R3 by mala po dokončení viesť od hraníc s Poľskom cez Trstenú, Tvrdošín smerom na Dolný Kubín až po križovatku s diaľnicou D1 neďaleko Ľubochne.
Následne je naplánované jej pokračovanie z Martina po Hornú Štubňu a potom cez Kremnicu až po Žiar nad Hronom. Ďalej by mala smerovať zo Zvolena cez Krupinu, Dudince, Šahy a končiť by mala na hraniciach s Maďarskom.