Pod dobré výsledky našich hotelov sa podpísala rekonštrukcia budov a preškoľovanie personálu.
BRATISLAVA. Kvalitou služieb a čistotou v izbách patria bratislavské hotely medzi najlepšie na svete. Potvrdil to prieskum portálu hotel.info, ktorý umožňuje rezerváciu ubytovania v 210tisíc hoteloch po celom svete.
Hotely v našom hlavnom meste sa umiestnili v ratingu na šiestom mieste. Predbehli Prahu, ktorá skončila na 13. mieste, aj susednú Viedeň, ktorá obsadila 16. priečku.
„Skúmali sme hlavné mestá na základe porovnateľných hodnotení, ktoré nám poskytli hoteloví hostia na webovej stránke,“ povedala pre SME Claudia Gerbethová z portálu.
Kvalitné hotely za 80 eur
Najviac hodnotení z hotelov v Bratislave má na stránke Chopin Hotel, ktorý sa nachádza vedľa diaľnice D1 blízko obchodného domu Avion.
Rebríček miest
Fakty
Umiestnenie podľa čistoty:
1. Tokio (8,91 bodu)
2. Varšava (8,78 bodu)
3. Záhreb (8,57 bodu)
6. Bratislava (8,49 bodu)
13. Praha (8,31 bodu)
16. Viedeň (8,27 bodu)
17. Budapešť (8,24 bodu)
(hotel.info je pôvodom nemecká online rezervačná služba pre 210-tisíc hotelov vo svete. V hodnotení bola najlepšia možná známka: 10,0)
Foto: hotel.info
„Príjemný a luxusný hotel. Pri ďalšej ceste ho opäť využijem,“ napísal na stránku Tomáš Párys z Prahy. Najviac negatívnych reakcií sa znieslo na hluk z diaľnice a predražený taxík. Za päť kilometrov na letisko si vyúčtoval 34 eur. Za noc pritom platil 80 eur.
S vlasmi v sprche a špinavým kobercom sa hoteloví hostia stretnú najčastejšie v Londýne a Paríži, ktoré sa nedostali ani do Top 20.
V týchto mestách by metličky a vedrá našli o čosi častejšie uplatnenie, píše sa ironicky v analýze portálu. „Dôvodom je pretlak ponuky hotelov. Ak pražské hotely predávajú noc za 30 eur s raňajkami, šetria na kvalite. To platí aj pre Londýn a Paríž,“ tvrdí šéf Bratislavskej hotelovej asociácie Peter Jakušík.
Nové hotely, lepšie služby
Dôvody úspechu hotelov v Bratislave vidí v optimalizácii nákladov. Manažéri hotelov sa po kríze v roku 2008 zamerali na školenia zamestnancov a marketing.
Navyše, za posledných päť rokov sa hotely v Prahe aj Bratislave rekonštruovali aj stavali nové.
„Vane či koberce sú v porovnaní s Londýnom možno rovnako čisté, ale u nás sú modernejšie a novšie,“ tvrdí Jaromír Beránek zo spoločnosti mag Consulting.
Hotely v Bratislave priznali, že okrem čistoty je nevyhnutná aj všímavosť a ochota zamestnancov. „Veľmi dôležitá je akási ľudskosť personálu. Ak je klient unavený a bolí ho hlava, recepčný mu nebude klásť veľa otázok a snaží sa ho vybaviť čo najrýchlejšie,“ napísal tlačový odbor hotela Crowne Plaza v centre Bratislavy.