Zákazníci príliš nereagovali na protesty, že stavebnice určené špeciálne pre dievčatá podporujú rodové stereotypy.
KODAŇ. Dánsky výrobca hračiek Lego zaznamenal za 1. polrok tohto roka medziročný rast zisku o 35 %.
Dôvodom bola nová séria hračiek určená špeciálne pre dievčatá, ktorá bola na trhu veľmi úspešná, napriek kritike voči výrobcovi, že tým zvyšuje rodové stereotypy.
Zdroj: LEGO.com
Čistý zisk spoločnosti vzrástol za prvých šesť mesiacov na 2 miliardy dánskych korún (268,46 milióna eur) z 1,48 miliardy DKK v rovnakom období minulého roka. Rodinná firma zároveň dodala, že tržby sa zvýšili o 24 % na 9,1 miliardy DKK.
Podľa spoločnosti sa pod vysoký rast podpísali stavebnice série LEGO Friends, ktorých sa v 1. polroku predalo dvakrát viac, než sa očakávalo. Zákazníci tak príliš nereagovali na protesty niektorých organizácií, že stavebnice určené špeciálne pre dievčatá podporujú rodové stereotypy.
Informovala o tom agentúra AP.