PARÍŽ.
"Rozhodnutie skupiny zabezpečí budúcnosť továrne,“ uvádza PSA vo svojom stanovisku.
"Ide o celkovú investíciu za viac ako 750 mil. eur, z ktorých viac ako 400 mil. eur poputuje na výskum a vývoj,“ informovala automobilka.
Hovorca PSA povedal, že japonská Toyota, s ktorou sa francúzska automobilka ešte v júli dohodla na výrobe stredne veľkých úžitkových vozidiel, bude financovať časť investícií. Ďalšie detaily však neposkytol.
PSA, druhá najväčšia európska automobilka, prevádzkuje v súčasnosti továreň Sevelnord s talianskym výrobcom áut Fiat. Budúcnosť závodu je však otázna, keďže talianska skupina sa rozhodla ukončiť spoločné plány s PSA na severe Francúzska.
Skupina PSA, ktorá v súčasnosti ruší viac ako 10 tis. pracovných miest a zatvára továreň blízko Paríža, presvedčila v júli zamestnancov továrne Sevelnord, aby akceptovali zníženú dovolenku a zvýšili flexibilitu pracovného času.
Spoločnosť vtedy pohrozila, že ak sa zo zamestnancami nedohodne, presunie výrobu modelov Peugeot Expert a Citroën Jumpy do Španielska, čo by pravdepodobne viedlo k zatvoreniu továrne Sevelnord v roku 2016.
Francúzska automobilka má na Slovensku závod v Trnave, ktorý je technologicky najnovší v skupine PSA Peugeot Citroën. Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, dosiahla do začatia výroby 700 mil. eur.
V júni 2006 sa začala výroba modelu Peugeot 207. Už v prvom štvrťroku 2009 prišla na trh novinka Citroën C3 Picasso, ktorá sa vyrába výhradne na Slovensku. Investície do jeho výroby dosiahli ďalších 100 mil. eur. V novembri 2011 začal závod s výrobou modelu Peugeot 208.