SME

Lacné potraviny budú pribúdať, do Európy ich tlačí Nestlé

Najväčší potravinový koncern na svete prináša do Európy cukrovinky pre chudobných.

Už aj veľké potravinárske firmy chcú ponúkať lacné potraviny samy.Už aj veľké potravinárske firmy chcú ponúkať lacné potraviny samy. (Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

Pri výrobe potravín sa dá ušetriť aj na obaloch, ktoré pre kratšiu lehotu spotreby nemusia byť také pevné ako pri kvalitných, tvrdí manažér Nestlé.

Správu iDnes.cz sme o 20:27 nahradili článkom SME.

BRATISLAVA, PRAHA. Potraviny so základným štandardom za prijateľnejšie ceny oproti značkovým produktom nebudú ponúkať len obchodné siete.

Už aj v Európe ich budú priamo vymýšľať výrobcovia značkových potravín. Chcú tak osloviť ľudí s nižšími príjmami.

Švajčiarska spoločnosť Nestlé, ktorá je najväčším potravinárskym koncernom na svete, začala v Česku predávať čokoládovú tyčinku Karmen asi za osem korún.

SkryťVypnúť reklamu

Pri jej predaji zmenila aj obchodnú taktiku, namiesto obchodných reťazcov ju umiestnila na pulty nezávislých obchodov.

Reakcia na nižšie tržby

Celosvetový šéf marketingu a predaja Nestlé Patrice Bula pre český denník MF Dnes priznal, že jedlo s prijateľnou kvalitou za čo najnižšiu cenu produkovali najmä pre ázijský trh.

„Dnes už musíme takto premýšľať aj v Európe. Musíme robiť výrobky s čo najlepším pomerom ceny a kvality, pre ľudí, ktorí majú menej peňazí,“ povedal.

Ponuku lacných potravín chce Nestlé vybudovať popri zabehaných značkách, ako sú Kit-Kat, Nescafé či Nesquik.

Bula odmieta, že by lacnejšie jedlo znamenalo horšiu kvalitu či zmenšenie gramáže výrobku bez zmeny ceny.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský predpovedá, že na trende lacných produktov sa zvezú aj ďalšie potravinárske kolosy.

SkryťVypnúť reklamu

„Je to reakcia na znižujúce sa tržby z tradičných značkových produktov,“ vraví Drahovský. Táto zmena si vyžaduje zmenu receptúry alebo zmenšenie balenia, upozorňuje analytik.

Bulove slová, že so zmenšením balenia sa zníži aj cena, nemusia podľa Drahovského platiť. „Treba sa pripraviť na to, že sa minimálne nezvýši,“ povedal.

Na odbyte vidno rozdiely

Či sa nové lacné produkty dostanú aj na pulty slovenských obchodov, zatiaľ nevedno. Marketingová manažérka Billy Martina Kovacs o nich nemá bližšie informácie.

Obchodné siete priznávajú, že výrobkom, ktoré predávajú pod značkou svojho reťazca, sa darí. „Podiel privátnych značiek oproti značkovým produktom stúpa,“ povedala Zuzana Lošáková z Tesca.

Drahovský dodáva, že na Slovensku ľudia nevnímajú privátne značky výrobkov ako niečo podradné, ale ako kvalitu za prijateľnú cenu.

SkryťVypnúť reklamu

Aj pri privátnych značkách, ktoré si objednávajú samotné obchodné reťazce, však cítiť výrazné regionálne rozdiely.

„Naše bio produkty sa nám lepšie predávajú v Bratislave, kým značka Clever je mimoriadne obľúbená najmä v ekonomicky slabších oblastiach,“ hovorí Kovacs z Billy. Nepriamo to potvrdzuje aj Tesco.

Úspora na obale a reklame

Bula z Nestlé hovorí, že cenu lacného výrobku so štandardnou kvalitou znižujú napríklad nižšie náklady na obaly, pretože nemusia byť také pevné.

„Väčšie balenia musia spĺňať nároky na deväťmesačnú lehotu záruky potraviny. Musia mať preto pevnejší obal. Tie menšie majú záruku len trojmesačnú. Menší obal tak môže byť nakoniec lacnejší,“ povedal pre MF Dnes.

Martina Kovacs z Billy zas odhalila, že cenu ich privátnych značiek im znižuje aj fakt, že nemusia dávať peniaze do veľkých reklamných kampaní na vlastné produkty.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Pracoval na konzervatívnych Filipínach. V rešpekte k inakosti nás predbehli
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 691
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 975
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 066
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 076
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 714
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 507
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 438
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 421
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister financií Ladislav Kamenický s premiérom Robertom Ficom.

Už tretia agentúra nezmenila Slovensku rating.


SITA 1
Britský premiér Keir Starmer.

O uvedení dohody do praxe rokovali britský a americký ministri obchodu.


TASR
Ilustračné foto

Dôvodom je porušovanie práv odborov v Spojených štátoch.


TASR
Skejtpark na Tajovského ulici v Banskej Bystrici.

Cieľom je znižovanie investičného dlhu v oblasti športovej infraštruktúry.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 102 216
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 247
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 178
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 213
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 10 920
  6. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 10 429
  7. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 10 007
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 7 538
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
SkryťZatvoriť reklamu