Mnohí si o nej myslia, že je otravná a škaredá. A často majú pravdu. Naše obývačky každý večer atakuje vlna nevkusu a klišé. Existuje však aj reklama, ktorá je inteligentná a nápaditá. Taká, ktorá poteší každú kreatívnu dušu. Nemusíte ju hľadať, pripravili sme pre vás výber toho najzaujímavejšieho zo sveta marketingu, čo sa za posledné týždne objavilo na internete.
V Česku si povedali, že tabletky na erekciu Clavin sa žiada baliť postojačky, a tak vznikla limitovaná edícia týchto zázračných piluliek, za ktorú by sa nehanbila ani známa Viagra.
Človek sa málokedy stretne s originálnou poštovou obálkou. O to viac poteší jej kreatívne riešenie v prípade istej holandskej firmy, ktorá sa špecializuje na umývanie okien.
Reklama nemusí hýriť farbami, aby očarila. Poliaci pripravili pre obchodný dom Ikea skvelý minimalistický print na úsporné žiarovky. Ten skromne konštatuje, že stačí rozbaliť, vymeniť a akciu zopakovať o 20 rokov.
Red Bull dáva krídla nielen Felixovi, ale aj smartphonom či tabletom. Koncept prenosnej nabíjačky z dielne juhokórejských študentov boduje na reklamných blogoch i kreatívnych súťažiach. Snáď sa dočkáme i jeho realizácie.
Na konci leta sa v kanadskom Quebecu konal kúzelnícky festival. Spôsob, akým plagáty pozývali na toto podujatie, je prostý a geniálny zároveň.
V reklamách na žuvačky často víťazia ošúchané nápady nad kreatívou. V Izraeli však nedávno vznikol milý print, ktorý nepotrebuje oslepovať žiarivo bielym úsmevom, aby zaujal.
V jednoduchosti je krása - staré známe pravidlo platí v marketingu dvojnásobne. A potvrdzuje ho i reklama na fotoaparát Fujifilm s funkciou 360-stupňovej panorámy.
Hoci hra s veľkosťou písma nie je v reklame ničím originálna, bilbord írskej reštaurácie v Minneapolise pobaví svojou pravdovravnosťou. Ten totiž doslova hovorí: "The naked truth about our waitresses is that they only flirt with you to get a better tip." Prijali by ste takéto pozvanie na obed?
Viac zaujímavých reklám nájdete každý deň na stránke Reklamátora. Zdroj: adsoftheworld.com
Autor: Jaroslav Vígh