FRANKFURT NAD MOHANOM. Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi spoločnosť Puma zaznamenala v 3. štvrťroku 2012 prepad zisku až o 85 percent. Dôvodom je slabý odbyt v Európe, spomaľovanie ázijských ekonomík a predovšetkým investície do inovácie a nových produktov.
Čistý zisk tretieho najväčšieho výrobcu športových potrieb na svete, v ktorom má väčšinový podiel francúzska skupina PPR, v treťom kvartáli 2012 dosiahol 12,2 milióna eur. Puma totiž v uplynulom štvrťroku vyčlenila až 80 miliónov eur na reštrukturalizáciu.
Globálne tržby spoločnosti za tri mesiace do konca septembra vzrástli medziročne o 6 percent na 892,2 milióna eur. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters ale predpovedali, že sa zvýšia ešte viac, na 906 miliónov eur.
Za slabšie tržby môže 3,4-percentný pokles odbytu na kľúčovom európskom trhu, kde Puma generuje viac ako 40 percent zo svojich tržieb.
Analytici predpovedajú, že za celý tento rok stúpnu Pume tržby o 7 percent na 3,22 miliardy eur a vykáže čistý zisk 166 miliónov eur.
Informovala o tom agentúra Reuters.