CINCINNATI. Americký koncern Procter & Gamble (P&G) zaznamenal v 1. kvartáli obchodného roka 2012/2013 pokles zisku, ale miernejší, ako mu analytici predpovedali. Za lepšie výsledky vďačí zdraženiu svojich produktov a zníženiu výrobných nákladov.
Čistý zisk najväčšieho výrobcu tovarov pre domácnosti za tri mesiace do konca septembra 2012 klesol o 6,9 % na 2,81 miliardy USD (2,17 miliardy eur), čo zodpovedá 96 centom na akciu, a to z 3,02 miliardy USD alebo 1,03 USD na akciu v rovnakom období 2011.
Po vylúčení jednorazových položiek dosiahol koncern zisk 1,06 USD na akciu, zatiaľ čo analytici predpovedali, že zarobí 96 centov na akciu.
Tržby P&G, ktorý vyrába celú škálu produktov, a to od čistiacich cez hygienické (napríklad vreckovky, detské plienky) až po kozmetiku, v období júl - september 2012 klesli medziročne o 3,7 % na 20,7 miliardy USD z 21,53 miliardy USD v 1. kvartáli predchádzajúceho obchodného roka.
Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.