BRATISLAVA. Zavedenie vyšších než 33-eurových registračných poplatkov pri autách s výkonnými motormi nedopadlo tak zle, ako predpokladali ich kritici. Myslí si to minister financií Peter Kažimír (Smer).
„Televízia vysiela reklamy, kde predajcovia áut núkajú platenie poplatkov a koľko rečí sa okolo toho porozprávalo,“ povedal v diskusnej relácii televízie TA3.
S ponukou, že zaplatí registračné poplatky za zákazníkov, prišla Škoda. Podobné akcie sú však aj na autá značiek Citroën či Peugeot.
Nahradili iné bonusy
V praxi však importéri áut dodatočné peniaze na úhradu registračných poplatkov nevyčlenili. Len ich ponúkajú na úkor iných doterajších bonusov.
„Na trhu fungujú špeciálne ponuky, limitované edície, rôzne benefity ako určitá výbava zadarmo či zimné pneumatiky v cene. Registračný poplatok nahradil iný benefit, ktorý sa plánoval v kampani,“ vysvetlila hovorkyňa importéra Peugeot Ivana Orviská.
Škoda nespresnila, kde vznikol priestor na úhradu poplatkov. „Ceny ostávajú na rovnakej výhodnej úrovni ako predtým", reagovala na otázku, či úhradu poplatkov nepremietli do ceny áut.
Niektorí importéri ponechali tradičné zľavy a akcie. Medzi nimi aj importér Volkswagenu. Jeho zástupca Ľubomír Beňovič hovorí, že by išlo iba o nahrádzanie dnešných akcií. Priestor na akciu navyše na trhu nevidí.
V Honde nevidia dôvod premenúvať bežné zľavy na registračné.
O poplatkoch sa hovorí
Registračné poplatky môžu byť dobrým marketingovým ťahom, tvrdí odborník na marketing Marian Timoracký. Hovorilo sa o nich v médiách a ľudia ich vnímajú ako niečo, čo musia zaplatiť.
Môže im tak uniknúť, že registračný bonus nahrádza niečo iné, o čo prídu. Prínos závisí aj od toho, čo bonus nahrádza. „Pri nejakom inom benefite si môžu povedať, že to aj tak nepotrebujú,“ dodal Timoracký.