BRATISLAVA. Obrat skupiny Kofola dosiahol ku koncu septembra 2012 výšku takmer 246 mil. eur, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje nárast o 6 %.
Ako ďalej informuje spoločnosť Kofola, zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi (EBITDA) poskočil o vyše 17 % na takmer 31 mil. eur.
Za týmito výsledkami vidia predstavitelia spoločnosti Kofola hlavne zvýšenú aktivitu v oblasti predaja, výrazné úspory v rámci celej skupiny a inovácie v nápojovom portfóliu. Výrazný vplyv na hospodárske výsledky mali podľa nich aj faktory ako rast cien výrobných surovín a tlak obchodných reťazcov.
"Naše výsledky za prvé tri štvrťroky roku 2012 potvrdili, že inovácie sú popri šetrení jediným správnym riešením,“ hovorí Jannis Samaras, generálny riaditeľ Kofoly. Podobný názor zastáva aj marketingový riaditeľ Kofoly Jiří Vlasák.
"Vo všeobecnosti sa nám potvrdzuje, že zaujímavé inovácie podporené marketingovými investíciami posilňujú naše tržby," myslí si.
Skupina Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov v stredoeurópskom regióne. Pôsobí na trhoch v Českej a Slovenskej republike, Poľsku, Maďarsku a Rusku. Celkovo skupina Kofola zamestnáva viac ako 2000 ľudí, z toho na Slovensku 400 ľudí.