Agentúrne spravodajstvo sme v nedeľu o 19:43 nahradili autorským článkom denníka SME.
BERLÍN, BRATISLAVA. Patril k tým kvalitnejším denníkom na nemeckom trhu. Na lososovoružových stranách prinášal často exkluzívne informácie.
Denník Financial Times Deutschland po dvanástich rokoch vydávania končí. Posledné číslo vyjde 7. decembra. Firma prepustí 314 zamestnancov, väčšina z nich sú novinári.
„Napriek výrazným redukciám nákladov, zisky neboli dostatočné, aby sme sa vyrovnali s padajúcim príjmom z reklamy,“ povedala podľa Deutsche Welle Julia Jäkelová z denníka.
„Toto nie je dobrý deň pre žurnalistiku v Nemecku,“ dodal pre Reuters jeden z novinárov denníka.
Priniesol svieži dych
Denník Financial Times Deutschland spustili s pompou v roku 2000. Vydával ho vydavateľ britského Financial Times a spoločnosť Gruner + Jahr. Tá v roku 2008 prevzala celé noviny.
Ako píše Reuters, na nemecký trh prišli ako čerstvý vietor s moderným dizajnom, medzinárodným dosahom a odvážnou žurnalistikou.
Kritizovali tiež v nemeckých médiách zaužívané autorizovanie rozhovorov.
Nikdy sa im však nepodarilo zarábať.
Odhaduje sa, že za dvanásť rokov prerobil vydavateľ 250 miliónov eur, straty tento rok sa odhadujú na pätnásť miliónov.
V súčasnosti má Financial Times Deutschland stotisícový náklad, asi polovicu tvoria predplatitelia.
Kríza v Nemecku
Zánik rešpektovaného denníka potvrdzuje, že kríza tlačových médií dorazila aj do Nemecka. Aj v najväčšom trhu tlačených médií v Európe sa čitatelia presúvajú na web.
Tento mesiac vyhlásili bankrot noviny Frankfurter Rundschau, rovnako skončila aj druhá najväčšia tlačová agentúra v krajine DAPD.
V poslednom čase v klesá príjem z reklám v tlačových médiách. Zisk z reklamy za prvých desať mesiacov tohto roku klesol o šesť percent v porovnaní s vlaňajškom, píše Reuters.